صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

«معصومه» دختر ۱۴ ساله ایرانی، بخاطر تجاوز در زندان، از شدت خونریزی و پارگی واژن؛ کشته شد

به گزارش «نیویورک‌تایمز» از تجاوز و آزار جنسی در بازداشتگاه‌های ایران؛

«معصومه» دختر ۱۴ ساله ایرانی، بخاطر تجاوز نیروهای بسیجی، از شدت خونریزی و پارگی واژن؛ کشته شد…

نیویورک تایمز به گزارش اخیر «سی‌ان‌ان» اشاره می‌کند که با استناد به شاهدان عینی و مدارک پزشکی خبر داده بود که ماموران جمهوری اسلامی معترضان بازداشت‌شده را مورد خشونت و آزار جنسی قرار می‌دهند

روزنامه «نیویورک‌تایمز» در گزارشی با عنوان «جمهوری اسلامی از تجاوز برای تحمیل عفاف استفاده می‌کند» به تجاوز و آزار جنسی به زندانیان زن در بازداشتگاه‌های ایران اشاره کرده است.

در این گزارش آمده یکی از معیار‌های «دو رویی» جمهوری اسلامی این است که زنان را با عنوان بی‌حجابی بازداشت و سپس به آنها تعرض جنسی می‌کند.

این روزنامه از تجاوز جنسی ماموران جمهوری اسلامی به یک دانش‌آموز دختر 14 ساله خبر داده که روسری خود را در مدرسه از سر برداشته است. بنا بر این گزارش این دانش‌آموز از روی تصاویر دوربین‌های مداربسته مدرسه شناسایی و سپس بازداشت شده است.

نیویورک‌تایمز به از «کمپین حقوق بشر ایران» نوشته است که نام این دختر «معصومه» بوده و در یکی از محله‌های فقیرنشین تهران زندگی می‌کرده است. بلافاصله پس از بازداشت، به‌دلیل پارگی شدید واژن به بیمارستان منتقل شد و در آنجا جان باخت.

بنا بر این گزارش مادر این دختر پس از اینکه تصمیم به افشای تجاوز جنسی به دخترش در بازداشتگاه و مرگ او داشته، ناپدید شده است.

نیویورک تایمز به گزارش اخیر «سی‌ان‌ان» اشاره می‌کند که با استناد به شاهدان عینی و مدارک پزشکی خبر داده بود که ماموران جمهوری اسلامی معترضان بازداشت‌شده را مورد خشونت و آزار جنسی قرار می‌دهند.

قربانیان خشونت جنسی به سی‌ان‌ان گفته‌ بودند که در برخی موارد، پلیس و نیروهای امنیتی هنگام تجاوز از آنها فیلمبرداری و عکس‌برداری کرده‌اند تا آنها را مجبور به سکوت درباره وقایعی که حین بازداشت بر آنها رفته کنند.

«سی‌ان‌ان» همچنین موفق شد صحت خبر تجاوز به آرمیتا عباسی را تایید کند. این دختر بیست‌ساله نزدیک یک ماه پس از آغاز تظاهرات ضدحکوتی در کرج بازداشت شد. بعدها شایعه شد که او در هنگام بازداشت مورد تجاوز قرار گرفته است. یک منبع ناشناس در بیمارستان «امام علی» صحت این ادعا را تایید کرد.

در گزارش نیویورک‌تایمز همچنین به مورد نیکا شاکرمی، دختر 16 ساله اشاره شده که روسری خود را در ملاء عام به آتش کشید. او توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و چند روز بعد مقامات جمهوری اسلامی اعلام کردند که او درگذشته است.

این روزنامه نوشته است: «قیام سراسری در ایران تنها برای پوشش موی سر نیست. این قیام برای سرنگونی سیستمی است که ناتوان، فاسد، سرکوبگر و بی‌رحم است.» «دیدبان حقوق بشر» و سازمان «عفو بین الملل» به طور مستقل چندین مورد تجاوز جنسی را مستند کرده‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

A Copyright © All rights reserved by Holdingselskab Cvr:4138654 ApS |