صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

ناکام گذاشتن تلاش سپاه پاسداران‌ برای تصرف یک شناور در خلیج فارس توسط نیروی دریایی ارتش آمریکا

1 min read
YouTube player

آمريكا: سپاه پاسداران جمهوری‌اسلامی قصد دزدی داشت؛ نتوانست‼️

علیرضا نوفرستی نوشت: «ارتش آمریکا چند تا از اینها را که با انرژی خورشیدی کار میکند در خلیج فارس به آب انداخته. کاربردش جمع آوری داده در مورد عمق آب و شرایط دریاست.»

«امروز ارتش آمریکا گفت کشتی سپاه ربایش ان را داشته ، که با فرستادن بالگرد آمریکایی منصرف شده و منطقه را ترک میکند»

نیروی دریایی ایالات متحده از 29 تا 30 اوت، یک کشتی پشتیبانی از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران (IRGCN) را از تصرف یک شناور سطحی بدون سرنشین که توسط ناوگان پنجم ایالات متحده در خلیج عربی اداره می شد، منع کرد.

هنگام عبور از آب های بین المللی حوالی ساعت 11 شب. (به وقت محلی)، 29 اوت، ناوگان پنجم ایالات متحده، کشتی پشتیبانی سپاه شهید بازیار را مشاهده کرد که یک قایق سطحی بدون سرنشین Saildrone Explorer (USV) را در تلاش برای توقیف آن یدک می کشید. کشتی ساحلی گشتی نیروی دریایی ایالات متحده USS Thunderbolt (PC 12) در نزدیکی عملیات بود و بلافاصله پاسخ داد. ناوگان پنجم ایالات متحده همچنین MH-60S Sea Hawk را از هلیکوپتر اسکادران رزمی دریایی 26 مستقر در بحرین ارسال کرد.

 

اقدامات انجام شده توسط نیروی دریایی ایالات متحده در پاسخ منجر به این شد که کشتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خط یدک کش را به USV قطع کرد و تقریباً چهار ساعت بعد منطقه را ترک کرد. نیروی دریایی ایالات متحده بدون هیچ گونه حادثه دیگری عملیات خود را از سر گرفت.

 

معاون دریابان برد کوپر، فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی دریایی ایالات متحده، ناوگان پنجم و نیروهای دریایی ترکیبی، گفت: «اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آشکار، غیرقابل توجیه و ناسازگار با رفتار یک نیروی دریایی حرفه ای بود. “ایالات متحده نیروهای دریایی هوشیار هستند و به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر جایی که قوانین بین‌المللی اجازه دهد ادامه خواهند داد و در عین حال نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را در سراسر منطقه ارتقا می‌دهند.»

این قایق که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای مصادره آن تلاش کرد، متعلق به دولت ایالات متحده است و مجهز به حسگرها، رادارها و دوربین‌هایی برای ناوبری و جمع‌آوری اطلاعات است. این فناوری به صورت تجاری در دسترس است و اطلاعات حساس یا طبقه بندی شده را ذخیره نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.