صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

وال‌استریت ژورنال: صدور تسلیحات ارزان جمهوری اسلامی تهدیدی علیه آمریکا و شرکایش است

وال‌استریت ژورنال: صدور تسلیحات ارزان جمهوری اسلامی تهدیدی علیه آمریکا و شرکایش است

وال استریت ژورنال گزارش داد که صادرات تسلیحات کم‌هزینه و با فناوری پیشرفته جمهوری اسلامی تهدیدی علیه منافع آمریکا و شرکای آن در خاورمیانه، اوکراین، و فراتر از آن به حساب می‌آید.

در این گزارش اشاره شده است که جمهوری اسلامی از عواید حاصل از فروش هزاران پهپاد به روسیه از آغاز تهاجم به اوکراین، حمایت از گروه‌های تروریستی در خاورمیانه را افزایش داده است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که یکی از مهمترین تسلیحات جمهوری اسلامی، پهپاد انتحاری شاهد است که از آن در حمله منجر به کشته‌شدن سه نظامی آمریکا در اردن، استفاده شده بود.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته، نیروهای نظامی آمریکا بیش از ۲۰۰ بسته تسلیحاتی اهدایی جمهوری اسلامی به گروه تروریستی حوثی‌ها را مصادره کردند.

طبق آنچه ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام اعلام کرد این محموله اهدایی جمهوری اسلامی شامل قطعات موشک و شناورهای بدون سرنشین هدایت‌پذیر زیرآبی و سطحی بوده است.

تداوم این تهدیدات موجب شده تا علیرغم لغو تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی توسط سازمان ملل، آمریکا و اروپا همچنان این محدودیت‌ها را از جانب خود اعمال کنند.

علاوه بر کشته‌شدن سه نظامی آمریکا در حمله هشتم بهمن ماه، بیست و یکم دی‌ ماه، نیز دو مامور نظامی آمریکا حین تلاش برای توقیف کشتی حامل سلاح اهدایی جمهوری اسلامی به حوثی‌ها، مفقود شدند و تلاش برای یافتن آن‌ها بی‌نتیجه ماند.

چهار روز بعد، واشینگتن پست گزارش داد این کشتی حامل کلاهک‌های موشک و اجزاء مرتبط با آن، از ایران بارگیری شده و قرار بود پس از انتقال به یک کشتی دیگر در سواحل سومالی، در نهایت به حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی در یمن برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

A Copyright © All rights reserved by Holdingselskab Cvr:4138654 ApS |