صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

اعلام برائت عباس دهقان زندانی دراویش گنابادی سابق از باند وابسته به فرقه دکان دار موسوم به درتی وی لندن

1 min read
YouTube player

اعلام برائت عباس دهقان، زندانی درویش گنابادی، از باند عوامل وابسته به موسوم به درتی وی لندن و شخص مصطفی آزمایش

اقای عباس دهقان، زندانی سابق درویش گنابادی، که در حال حاضر بعد از خروج از ایران و ازادی از زندان در اروپا به سر می‌برد، طی نشست خبری در ژنو برای مجمع جهانی پناهندگان سازمان ملل. درد خود را ناشی از جمهوری اسلامی ایران به اشتراک می گذارد.

او یک زندانی درویش سیاسی سابق است که اکنون در آلمان زندگی می کند. او 5 سال را به جرم آزادی بیان و بیان در زندان گذراند.

همان رژیمی که در حال کشتن، شکنجه و اعدام افراد بی گناه است در مجمع جهانی سازمان ملل حضور یافت. بزرگترین خیانت به مبارزان آزادی این است که ببینیم همان رژیم از این پلتفرم بین المللی برای ترویج پروپاگاندا استفاده می کند.بیانیه‌ای از باند عوامل وابسته به موسوم به درتی وی لندن و شخص مصطفی آزمایش اعلام برائت کرد.

نکته بسیار مهم خبری این بود که اقای دهقان در این بیانیه در ابتدای صحبت خود عنوان کرد :

که من یک روزنامه نگار مستقل هستم…

و علت بیان این مطلب از سوی اقای دهقان در زمانی رخ داد که پس از رد پیشنهاد موسوم به درتی وی لندن همکاری آنها به وی، بعد از خروج وی از ایران اقدام نمود .

لازم به یادآوری است که شبکه تلویزیونی فارسی‌زبان درتی وی لندن، که به‌صورت مستقیم از سوی رژیم ایران حمایت می‌شود، دقیقاً از ۵ سال گذشته پس از اخراج مصطفی آزمایش، درویش گنابادی سابق، اقدام به انتشار اخبار کذب و مغرضانه علیه بسیاری از دراویش گنابادی در رسانه خود کرده است.

این شبکه تلویزیونی توسط یک باند ۶ نفره اداره می‌شود که همه آنها دارای سابقه ارتباط و و در حد ترتیب مصاحبه هایی با عوامل امنیتی باند احمدی نژاد ایران هستند. این باند با ساختن سناریوهایی سرتاپا توهمی، سعی در تخریب چهره دراویش گنابادی و ایجاد تفرقه بین آنها را دارد.که تا به اکنون موفق به ان نشده اند

در اینجا برخی از نمونه‌های اخبار کذب و مغرضانه‌ای که این شبکه تلویزیونی منتشر کرده است، آورده شده است:

  • ادعای قتل دکتر نورعلی تابنده، رهبر دراویش گنابادی، توسط برادر وی و خود دراویش گنابادی 
  • ادعای قتل دکتر علی تابنده، رهبر سابق دراویش گنابادی، توسط فرزندش و همسر وی 
  • ادعای تاسیس یک فرقه جدید ۹ نفره توسط به رهبری مصطفی آزمایش موسوم به پیروان واقعی دکتر تابنده 
  • ادعای اینکه دراویش گنابادی به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران هستند

این اخبار کذب و مغرضانه، که توسط این شبکه تلویزیونی منتشر می‌شود، نه تنها باعث ایجاد تفرقه بین دراویش گنابادی نمی‌شود، بلکه فقط به‌ عنوان ابزاری برای سرکوب و آزار و اذیت روانی دراویش گنابادی و دقیقا به موازات و از همان نوع ابزاری ایست که در 43 سال گذشته توسط رژیم ایران برای سرکوب این اقلیت مذهبی استفاده می‌شود.

دراویش گنابادی یک گروه مذهبی-معنوی هستند که در ایران و سایر نقاط جهان زندگی می‌کنند. آنها پیروان طریقت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی هستند و معتقدند که عشق و صلح و اینکه باید اساس همه روابط انسانی باشد. و هیچ اعتقادی به داشتن قدرت حکومتی و یا داشتن جایگاه قدرت سیاسی نیستند.

وی همچنین خاطرنشان میشود که مصطفی آزمایش، شخصیتی منفور در بین دراویش گنابادی ایران است و پس از اخراج از این سلسله، به جعل عنوان این مکتب و دروغ‌پردازی علیه پیروان آن پرداخته است.

عباس دهقان درویش گنابادی است که در سال ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به اتهام محاربه به ۱۵ سال زندان محکوم شد. او در مدت اسارت خود در زندان، تحت شدیدترین شکنجه‌های جسمی و روحی قرار گرفت، اما هرگز از عقاید و باورهای خود دست نکشید. او حتی در برابر پیشنهاد همکاری با وزارت اطلاعات رژیم برای آزادی خود، مقاومت کرد و تا لحظه آخر بر عقاید خود ایستادگی کرد.

این مقاومت و استقامت عباس دهقان، او را به نمادی از شرافت و مظلومیت در برابر تاریکی در بین دراویش گنابادی ایران تبدیل کرده است. او نشان داده است که حتی در شرایط سخت و دشوار، می‌توان بر عقاید و باورهای خود پایبند ماند.

عباس دهقان در حال حاضر نیز پس از ازادی از زندان  همچنان به مبارزه برای آزادی خود و دیگر دراویش گنابادی ادامه می‌دهد. او امید و الهام‌بخش بسیاری از دراویش گنابادی و آزادی‌خواهان در سراسر جهان است.

در اینجا چند نمونه از شکنجه‌هایی که عباس دهقان در دوران اسارت خود متحمل شده است، آورده شده است:

  • شلاق زدن و ضرب و شتم شدید
  • شوک الکتریکی
  • محرومیت از خواب و غذا
  • تهدید به اعدام
  • شکنجه‌های روحی و روانی

با وجود تمام این شکنجه‌ها، عباس دهقان هرگز از عقاید و باورهای خود دست نکشید و همواره بر حق و عدالت ایستادگی کرد. او نشان داد که انسان حتی در شرایط سخت‌ترین شرایط، می‌تواند بر ارزش‌های خود پایبند بماند.

دهقان در پایان بیانیه خود آورده است که رژيم ایران را عامل نسل کشی ایرانیان و عوامل وابسته به انها هستند که در خارج از کشور علیه ملت ایران بوده و هدف آنها سرکوب ایرانیان و نسل کشی و ترور شخصیت دراویش گنابادی است.

 

منبع :دراویش گنابادی ساکن تهران