صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

۵ سال پیش در چنین روزی محمد_ثلاث از دراویش گنابادی اعدام شد‌.

سرکوب‌گران قتل سه پلیس را در جریان اعتراضات “گلستان هفتم” به ثلاث نسبت دادند ولی او با انتشار چندین فایل صوتی از زندان ضمن برشمردن شکنجه‌های وحشیانه برای اخذ اعترافات اجباری، هرگونه دست داشتن در قتل‌ها را قویا تکذیب کرد.
دادنامه‌ی ثلاث گواه آن بود که وی سه ساعت قبل از زیر گرفته شدن مامورین نیروی انتظامی، تخت بازداشت بوده است و اساسا امکان اینکه در صحنه حاضر باشد را نداشته است. ثلاث آن‌چنان بر روشن بودن بی‌گناهی خود استوار بود که در یکی از فایل‌های صوتی گفت: “به زودی آزاد خواهم شد چرا که سر بی‌گناه بالای دار نمی‌رود.”

در قرون وسطی که اعتراضات به کلیسا کم کم داشت فراگیر میشد, این نهاد روش پلیدی را آغاز کرد تا با آن مخالفانش را خفه کند.اولین قدم این سیاست یک “دیو سازی” بود. در این نخستین گام, ایده “جادوگر” یا “جن زده” پرورش داده میشد بدون آنکه نامی از شخص جادوگر یا جن زده برده شود. ابتدا مردم را از شر جادوگر و جن زده و امثال آن میترساندند تا جایی که دیگر هرشب خواب جادوگر و دیو ببینند.
در قدم دوم, هر مخالفی را با انتساب به “جادو” سربه نیست میکردند. مخالف بینوا هم اصلا فرصت نمیکرد توضیح بدهد که جادوگر نیست بلکه منتقد روش فاسد کلیسای قرون وسطی است و همانطور که در مورد محمد ثلاث افرادی در ظاهر سینه چاک برای کسب مقام رهبریت دراویش گنابادی از یک سو و از سوی دیگر همان باند روشنفکر امروز بودند که حکم قتل یک بیگناه را همگام با رژیم خونخوار اسلامی هم صدا شدند.
این روش پلید, روشی است که این روزها توسط جورنال ایرانی لندن نشین و هیات مدیره کنگره ایرانیان متعلق به فخر آور ها , وحید بهشتی که یکی از ابتدا نقش مهمی در به دام انداختن دراویش بی گناه با دادن چراغ سبز به دستگاه امنیتی ایران در ان زمان داشتند و  هم اکنون نیز با طرح ترور شخصیتی بزرگ وقت دراویش گنابادی اقای مهندس جذبی که خود سالها در تبعید در تهران بوده را از بنگاه لجنپراکنی خود با افترا و جو سازی علیه دیگر پیروان این اقلیت مذهبی دنبال میشود. ابتدا با کلماتی مثل “دراویش داعشی”, “لابی اسراییل”,“مامور ساس” و حتی ساختن ایمیل جعلی منتسب به فرزند دکتر تابنده مبنی بر ارتباط وی با آخوند مهاجرانی و اتنشار اخبار جعلی علیه پیروان مورد لطف و توجه زنده یاد دکتر تابنده که از دیرباز بوده اند و امروز ساکن اروپا و امثال آن جو جامعه را برانگیخته میکنند و سپس سعی میکنند هر مخالفی را روی آن آتش ظلم برای کسب شهرت و خودنمایی کنند.

اما جنایت‌کاران در سحرگاه ۲۸ خرداد او را زندان رجایی‌شهر کشتند و با حضور بیش از ۲۰۰ گارد ضدشورش پیکر او را بدون حضور خانواده‌‌اش در بروجرد به خاک سپردند.

منبع؛

بر گرفته از صفحه کسری نوری و عباس دهقان از دراویش گنابادی ایران