صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

پنتاگون: شبه نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی و پ.ک.ک علیه نیروهای ترکیه هماهنگ شدند

1 min read

بر اساس گزارش جدید پنتاگون، هدف قرار دادن کادرهای کهنه کار پ‌.ک‌.ک در عراق توسط ترکیه، چریک‌های کرد را مجبور به همکاری با یک شریک نامحتمل کرده است.

 بنابر گزارش پایگاه خبری المانیتور، بازرس کل پنتاگون عنوان کرد: اطلاعات نظامی ایالات متحده بر این باور است که شبه‌نظامیان تحت حمایت جمهوری اسلامی با چریک‌های کرد، برای حمله به حضور نظامی ترکیه در شمال عراق هماهنگ شده‌اند.

شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی، با اشاره به نقض حاکمیت عراق، علنا عملیات نظامی ترکیه که نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) را در کوه‌های شمال عراق هدف قرار می‌دهد، محکوم کرده‌اند.

بر اساس این گزارش از طبقه‌بندی خارج شده، شبه‌نظامیان همچنین، در پشت تعداد کمی از حملات موشکی به نیروهای ترکیه در عراق و سوریه طی ماه‌های اخیر قرار دارند.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) گزارش داده است؛ برخی از حملات در عراق “با همکاری پ.ک.ک” انجام شده است.

در این گزارش آمده است: به دنبال حملات هوایی ترکیه در ماه فوریه که پ‌.ک‌.ک را در شمال عراق هدف قرار داد، یک گروه شبه‌نظامی جدید همسو با جمهوری اسلامی، یک حمله موشکی به پایگاه اعزامی ترکیه در شمال موصل انجام داد. پایگاه نظامی ترکیه در نزدیکی زلیکان در شمال شرق موصل، طی سال گذشته بارها مورد شلیک موشک قرار گرفته است.

طبق این گزارش، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ارزیابی کرد؛ شبه‌نظامیان احتمالا به هماهنگی با حزب کارگران کردستان پ‌.ک‌.ک، در پاسخ به حملات هوایی و پهپادی ترکیه به مواضع این حزب ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.