صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

پیام ملت ایران به وحید بهشتی مدیر سایت «دُرّ تی وی» در رابطه با اظهارات ایشان در کنگره امریکا

1 min read
«دُرّ تی وی»

«دُرّ تی وی»

وحید بهشتی در کنگره آمریکا از مجاهدین خلق دفاع کرد

واشنگتن دی‌سی – در یک سخنرانی جنجالی در کنگره آمریکا، وحید بهشتی،مدیر سایت «دُرّ تی وی» ، از مجاهدین خلق (MEK) دفاع کرد. بهشتی در پاسخ به سوالی درباره مریم رجوی، رهبر MEK، گفت که این گروه “تاریخ طولانی مبارزه برای آزادی و دموکراسی در ایران” دارد.

بهشتی MEK را به عنوان “یک نیروی پیشرو در جنبش دموکراتیک ایران” توصیف کرد و گفت که این گروه “متعهد به برقراری یک جمهوری دموکراتیک، سکولار و مبتنی بر حقوق بشر در ایران” است.

او همچنین به نقش MEK در “مقاومت علیه رژیم جمهوری اسلامی” اشاره کرد و گفت که این گروه “هزاران شهید در راه آزادی ایران” داده است.

سخنرانی بهشتی با انتقاد برخی از فعالان سیاسی و مدنی ایرانی مواجه شده است. منتقدان می‌گویند که MEK یک گروه تروریستی است که سابقه نقض حقوق بشر دارد.

آنها همچنین می‌گویند که بهشتی با سفیدشویی تاریخ MEK، به دنبال تطهیر جنایات این گروه است.

واکنش‌ها ملت ایران به سخنان بهشتی،مدیر سایت «دُرّ تی وی»

سخنرانی بهشتی در کنگره آمریکا واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. برخی از حامیان MEK از سخنان او استقبال کردند، اما بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی ایرانی آن را به شدت محکوم کردند.

 «دُرّ تی وی»
         «دُرّ تی وی»

دیدگاه‌های مختلف درباره MEK

مجاهدین خلق (MEK) یک گروه سیاسی-نظامی مخالف جمهوری اسلامی ایران است. این گروه در سال ۱۳۴۴ توسط تنی چند از دانشجویان ایرانی تأسیس شد. MEK در دهه ۱۳۶۰ به یکی از گروه‌های اصلی مخالف جمهوری اسلامی تبدیل شد و در جنگ ایران و عراق نیز علیه ایران جنگید.

MEK در حال حاضر در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده قرار دارد، اما اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ این گروه را از فهرست تروریستی خود خارج کرد.

تاریخچه MEK

مجاهدین خلق در سال ۱۳۴۴ توسط تنی چند از دانشجویان ایرانی تأسیس شد. این گروه در ابتدا به عنوان یک گروه مارکسیست-لنینیست شناخته می‌شد، اما بعدها به اسلام گروید. MEK در دهه ۱۳۶۰ به یکی از گروه‌های اصلی مخالف جمهوری اسلامی تبدیل شد و در جنگ ایران و عراق نیز علیه ایران جنگید.

MEK در حال حاضر در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده قرار دارد، اما اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ این گروه را از فهرست تروریستی خود خارج کرد.

موضع MEK در قبال جمهوری اسلامی

MEK خواهان براندازی جمهوری اسلامی ایران و برقراری یک جمهوری دموکراتیک در این کشور است. این گروه جمهوری اسلامی را یک رژیم دیکتاتوری و سرکوبگر می‌داند.

فعالیت‌های MEK

MEK در حال حاضر در خارج از ایران فعالیت می‌کند. این گروه دارای یک شبکه تلویزیونی به نام سیمای آزادی و یک پایگاه اینترنتی به نام ایران افشاگر است. MEK همچنین به طور مرتب تظاهرات و راهپیمایی‌هایی علیه جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌کند.

نقض حقوق بشر توسط MEK

MEK متهم به نقض حقوق بشر، از جمله شکنجه و قتل اعضای خود، است. این گروه همچنین متهم به همکاری با صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق، است.

مریم رجوی

مریم رجوی رهبر فعلی MEK است. او از سال ۱۳۷۹ رهبری این گروه را بر عهده دارد. رجوی همسر مسعود رجوی، بنیانگذار MEK، است.

حواشی پیرامون MEK

MEK یک گروه جنجالی است که حواشی زیادی پیرامون آن وجود دارد. برخی از این حواشی عبارتند از:

  • اتهام نقض حقوق بشر
  • اتهام همکاری با صدام حسین
  • اتهام فرقه‌گرایی
  • اتهام پولشویی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *