صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

صدور حکم اعدام برای یک درویش گنابادی به نام اقای حمید قره حسنلو که در اعتراضات اخیر دستگیر شده بود

 

«انجمن دراویش گنابادی ایران » رسما به احکام اعدام برای دکتر حمید قره حسنلو و دیگر معترضان با صدور بیانیه ای واکنش نشان داده است

دکتر حمیدقره حسنلو، که در به علت شرکت در مراسم اعتراضی و چهلمین روز حدیث نجفی توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

و در حالی که به علت شکنجه در زمان بازجویی در زندان به بیمارستان جهت  شکستگی دنده ها، خونریزی داخلی  تحت مداوا بود، خبر محکومیت به اعدام را دریافت کرده است

«انجمن دراویش گنابادی ایران » از تشدید سرکوب اعتراضات ابراز نگرانی کرد و گفته است که مقام‌های جمهوری اسلامی «کارزار» صدور حکم اعدام برای معترضان به راه انداخته‌اند.

لازم به یاداوریست که نگرانی‌ها از اعدام معترضان بازداشت شده در ایران از زمانی آغاز شد که احمد خاتمی چهره تندرو جمهوری اسلامی در سخنرانی نماز جمعه درباره معترضان بازداشتی، خطاب به مقام‌های قوه قضائیه گفت باید طوری با «این اغتشاشگران» برخورد شود «که دیگر هوس اغتشاش مجدد رخ ندهد».

اقای حمیدقره حسنلو نیز از دستگیر شدگان در مراسم اعتراظات به قتل و چهلمین روز حدیث نجفی  بوده که در محاکمه های ساختگی و کوتاه که در آن اعترافات غیر واقعی قتل به انها تحمیل شده است. که او به همراه تعدادی دیگر از معترضان به اعدام و همسرش فرزانه قره‌حسنلو نیز به ۲۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

 

منبع:

انجمن دراویش گنابادی کانادا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.