صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

فرناز «ماهرخ حافظی»رد پای زنی که اطلاعات ارزشمندی درباره پرونده مرگ قاضی منصوری را داشته بیشتر بشناسید

1 min read

وکیل خانواده منصوری در ایران:

فرنار حافظی ساکن فرانسه اطلاعات ارزشمندی درباره مرگ قاضی منصوری دارد

لازم به یاد اوریست بر اساس فایل های به جا مانده از صدای قاضی منصوری که به دست رسانه های خارج از کشور بعد از قتل ترور قاضی منصوری رسیده سفارت جمهوری اسلامی در بخارست و زنی با نام مستعار (فرناز) که مامور نهادهای امنیتی قوه قضاییه ایران معرفی شده در تحولاتی دست داشته‌اند که به مرگ مشکوک این قاضی دادگاه انقلاب ایران منجر شده است.

نکته مهمتر در این بیانیه اما اشاره مجدد به ارتباط قاضی منصوری با زنی است که پیشتر محمود علیزاده‌ طباطبایی وکیل خانواده منصوری از حضور او در رومانی صحبت کرده بود. «فرناز-با نام اصلی ماهرخ حافظی» زنی که گفته می‌شد از مدت‌ها قبل با منصوری در ارتباط بوده و البته مدت‌ها پیش از خروج قاضی منصوری از کشور، فرناز برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته بود اما در تمام این مدت با وی در ارتباط بوده و او را از آلمان تا رومانی هم همراهی کرده است.

تأکید بر رد پای یک «زن» در پرونده مرگ مشکوک قاضی منصوری

 

دادستان رومانی مدارکی را به قاضی منصوری نشان می‌دهد که او متوجه می‌شود زنی که همراهش بوده و سال‌هاست با ایشان و اطرافیان وی رفت‌ و آمد خانوادگی داشته است سناریویی را علیه او طراحی کرده است.»
نکته مهمتر در این بیانیه اما اشاره مجدد به ارتباط قاضی منصوری با زنی است که پیشتر محمود علیزاده‌ طباطبایی وکیل خانواده منصوری از حضور او در رومانی صحبت کرده بود. «فرناز-با نام اصلی ماهرخ حافظی»  زنی که گفته می‌شد از مدت‌ها قبل با منصوری در ارتباط بوده و البته مدت‌ها پیش از خروج قاضی منصوری از کشور، فرناز برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته بود اما در تمام این مدت با وی در ارتباط بوده و او را از آلمان تا رومانی هم همراهی کرده است.

گزارش حاکی است یک مقام ارشد دفاعی اسرائیل گفته اند  ارتباط ترور قاضی منصوری انقلاب اسلامی که گفته می شود قاضی منصوری به ارائهٔ اطلاعاتی بوده که منجر به ترور وی در رومانی ، و به احتمال زیاد توسط اسرائیل شده را تکذیب کردند و همچنین از هویت واقعی یک زن به نام اصلی او ماهرخ حافظی و ساکن فرانسه بوده پرده برداشت  .


قاضی منصوری در این فایل صوتی می‌گوید دو شب را در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی به سر برده و تحویل دادن این قاضی فراری به پلیس اینترپل از سوی سفارت صورت گرفته است. یافته‌های تازه ایران اینترنشنال بار دیگر سناریوی مرگ این قاضی در اثر خودکشی را با تردید روبرو می‌کند.

نام قاضی منصوری  ۱۸ خردادماه گذشته در دادگاه رسیدگی به پرونده فساد مالی اکبر طبری مطرح شد. نماینده دادستان گفت که او متهم به دریافت ۵۰۰ هزار یورو بوده و به خارج از کشور گریخته است.

قاضی منصوری در ایران به‌خاطر صدور اعدام برای سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای زنان در مشهد، محاکمه دختران خیابان انقلاب و صدور حکم بازداشت برای ۲۰ روزنامه‌نگار مشهور است.

او دو روز پس از دادگاهش گفت با باز شدن مرزها به ایران برمی‌گردد. اما سه روز بعد خبر دستگیری او در بخارست، پایتخت رومانی منتشر شد.

براساس تحقیقات ایران اینترنشنال، قاضی منصوری به دلیل رفاقتی دیرینه با سعید ابوطالبی، سفیر ایران در رومانی به آنجا می‌رود تا به ایران بازگردد.

اما سفیر به او از سناریویی می‌گوید که برایش چیده شده بود.

با بازگشت جسد منصوری به ایران، خانواده او می‌گویند نمی‌توانند هویت او را احراز کنند. یکی از اعضای خانواده او به رسانه ها گفت که «هیچ آثاری از پرت شدن و شکستگی در صورت او نبود و فقط صورتش را به شدت سوزانده بودند، انگشت‌های پای او را قطع کرده بودند و بدن او در ۵۲ نقطه،  پارگی و کبودی شدیدی داشت.» برادر او نیز گفت: «منصوری به دلیل اعتقادات مذهبی‌اش امکان ندارد خودکشی کرده باشد.»

از طرفی ماموران اطلاعات سپاه، در دیدار خانواده منصوری مدعی شدند که نیروهای مخالف جمهوری اسلامی او را دزدیدند، شکنجه کردند و به قتل رساندند.

در پس پرده رفت و آمدهای قاضی منصوری طی چند روز که در نهایت از بخارست سر درآورد، یک نفر بود که به طور نامرئی سناریو مسوولان جمهوری اسلامی را پیش می‌برد، کسی که فرمان حرکت قاضی منصوری دستش بود. پای یک زن در میان بود. جعبه سیاه قاضی منصوری..

کسی که منصوری او را صدای های باقی مانده می‌خواند، زنی به نام مستعار «فرناز» است.

سال ۱۳۹۳ زمانی که منصوری در دادسرای مبارزه با زمین‌خواری کار می‌کرد، عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، «با نام مستعار فرناز-کسین- ماهرخ حافظی» را به او پیشنهاد کرد.

«فرناز- ماهرخ حافظی» فرزند یکی از اقوام مقام پیشین رژیم ایران و در این مدت اعتمادش را جلب کرد.

چندی بعد، منصوری، که رییس بدوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه کل کشور هم بود،  فرناز هم که ساکن به فرانسه بود. قاضی منصوری در سفرهای خارج کشور برای درمان، نزد فرناز می‌رفت. منصوری تمام اموالش را در خارج از کشور به نام فرناز کرده بود، از جمله خانه‌ای در ترکیه و خانه‌ای در فرانسه. منصوری یک شرکت هم در فرانسه به نام او و دخترخوانده‌اش، آرزو کرده بود.

همان دختری که دستگاه قضایی مدعی شده، قاضی منصوری در وصیت‌نامه‌اش همه اموالش را به نام او کرده است .

مردادماه سال ۹۸، قاضی منصوری که در آستانه بازنشستگی بود با اطلاع رییس قوه قضاییه راهی آنکارا شد. به گفته خودش قرار بود «فرناز-با نام اصلی ماهرخ حافظی» برایش از سفارت فرانسه ویزای شینگن بگیرد و  مهرماه همان سال او با این ویزا راهی پاریس شد و از آن‌جا به هانوفر رفت تا درمان سرطان روده بزرگش را جدی‌تر پی بگیرد. در تمام این مدت، فرناز با او بود.

چهار روز پس از انتشار خبر فرار قاضی منصوری، سازمان گزارشگران بدون مرز از غلامرضا منصوری به اتهام سرکوب و زندانی کردن روزنامه‌نگاران به دادستان فدرال آلمان شکایت کرد.

حالا او به توصیه مقام‌های قضایی ایران، سفری پرماجرا را آغاز کرد. او همراه فرناز با قطار به بوداپست و از آنجا به بخارست رفت.

به بخارست که رسیدند، قاضی منصوری به سفارت رفت. وقتی او معترض شد که چرا خبر رسیدنش به سفارت رسانه‌ای نمی‌کنند، سفیر به او گفت چون می‌ترسیم نهادهای حقوق بشری بفهمند و برای دستگیری‌ات اقدام کنند. روز بعد اما دوست قدیمی‌اش در سفارت به او گفت همه چیز از پیش تعیین شده است.

«فرناز»در فایلی که بنا به ملاحظاتی امکانش پخشش نیست می‌گوید «منصوری به او گفته در پاریس کوچک بماند و او به پاریس بزرگ برود.» پاریس کوچک در مکالمات آن‌ها یعنی بخارست. اما او در همین مکالمه می‌گوید هتل دوک را او برای منصوری گرفته و تا هفت دقیقه پیش از مرگش، با او مکالمه تصویری نیز داشته است.

اما «فرناز-ماهرخ حافظی» تنها زنی نبود که در این پرونده پیچیده به علت روابطه با قاضی منصوری ارتباط غیرمحسوس داشت. وقتی «فرناز» در کنار منصوری بود، زنی دیگر به نام مهتاب در تهران به خانواده او نزدیک شده بود.

مهتاب و خواهرانش مالک چند آژانس هواپیمایی در تهران و همدان هستند. او با نفوذ روی این عضو خانواده منصوری از او پول هنگفتی می‌گیرد تا او را راهی انگلستان کند. در این بین همزمان اطلاعات رابطه فرناز با منصوری هم از طریق این زن به نهادهای اطلاعاتی در تهران گزارش می‌شود.

دیدگاه‌ و نظرات ابراز شده در این مطلب، نظر نویسنده و یا منبع خبر بوده و لزوما سیاست یا موضع سایت صدای طهران را منعکس نمی‌کند.

سایت صدای طهران تنها اخبار فضای مجازی و منابع خبر بوده. را بازنشر می‌دهد و جهت دهی نسبت به این اخبار ندارد.

نویسنده : دکتر غلامرضا هرسینی وکیل پایه یک دادگستری

منابع :

ایران اینترنشنال 

انجمن دراویش گنابادی ایران هرسینی تهران

بی بی سی فارسی 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *