صدای طهران

سایت آگاهی، مبارزه، دموکراسی

سعدا خدیرزاده به ۱۲ سال و شش ماه حبس محکوم شد

دادگاه کیفری شهرستان مهاباد، یک زندانی سیاسی محبوس در بند زنان زندان ارومیه را به حبس محکوم کرد.

به گزارش سایت صدای طهران به نقل از کردپا، سعدا خدیرزاده توسط شعبه سوم دادگاه کیفری یک شهرستان مهاباد به تحمل ۱۲ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بنابر اظهارات یک منبع مطلع، این حکم امروز سه‌شنبه پانزدهم شهریور ماه به خانواده وی ابلاغ شده است.

اولین جلسە دادگاە رسیدگی بە پرونده این زندانی سیاسی، روز چهارشنبە دوم شهریور ماه بە صورت آنلاین در شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد با حضور خانم خدیرزاده، وکیل او و شاکیان پروندە برگزار شد.

اتهام واردە بە خانم خدیرزادە “معاونت در قتل یکی از اعضای سپاە و عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام” عنوان شده کە وی در دفاع از خود این اتهامات را تماما رد کردە است.

گفته می‌شود، رئیس شعبه سوم دادگاه کیفری یک مستقر در شهرستان مهاباد فردی به نام “جواد بنائی” و مستشاران دادگاە “امیر اوجاقلو” و “غلام کریم‌خانی” هستند، اما رسیدگی بە پروندە این زندانی بر عهدە “غلام کریم‌خانی” است.

این زندانی سیاسی در دادگاه توسط یکی از شاکیان پروندە به نام “مراد پیروتی‌نیا”، فرزند خضر پیروتی‌نیا، عضو سپاە تروریستی پاسداران که مهر ماه گذشته توسط افراد ناشناس کشته شد، تهدید به قتل شده است.

این فرد در دادگاە اعلام کردە، در صورت آزادی خانم خدیرزادە، آنها خود او را بە قتل می‌رسانند.

وکیل خانم خدیرزادە پس از تهدید توسط شاکیان پروندە، بە خانوادە این زندانی سیاسی اطلاع دادە که از ادامە وکالت این زندانی صرف‌نظر کردە است.

لازم به ذکر است، وثیقە سە میلیارد تومانی جهت آزادی موقت خانم خدیرزادە، مدتهاست برای پذیرش از‌ سوی دادگاە آمادە بوده، اما در مراحل مختلف با آزادی موقت او مخالفت شده و هر بار با بهانەای جدید، مبلغ وثیقە او سنگین‌تر شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.